Marketing & Misleiding in Food

door: op 17/06/16 in Agri & food, Levensmiddelenrecht & warenwetgeving,

Gisteren waren wij aanwezig op het VMT Food Law Event, de jaarlijkse bijeenkomst op het gebied van levensmiddelenwetgeving in de levensmiddelenketen. Een inspirerende dag met ruim 125 deelnemers uit het bedrijfsleven, overheid en wetenschap.

In samenwerking met Précon gaf Marco Balhuizen, advocaat en partner bij DVAN, een verhelderende presentatie over een zeer actuele kwestie: Marketing & Misleiding: een juridische verkenning. Het op juiste wijze verpakken en vermarkten van levensmiddelen blijft immers een lastige kwestie. Er bestaat nog altijd veel aandacht voor de ‘nieuwe’ etiketteringsregels. Maar het gaat niet om die regels alleen. Wanneer wordt marketing misleidend? Deze vraag besprak Marco aan de hand van een aantal actuele prikkelende praktijkvoorbeelden.

Bent u geïnteresseerd in zijn presentatie of heeft u een vraag over dit onderwerp? Dan nodigen wij u graag uit om contact met ons op te nemen. U kunt bellen of mailen +31 30 285 03 03 / marco.balhuizen@dvan.nl.

REAGEREN OF VRAGEN?